Przegląd nadchodzących premier 1/2 - PS VITA


Ten rok był niejako odłogiem dla konsolowych gier otome. Po ubiegłorocznych premierach dwóch doskonałych gier: Code: Realize oraz Norn9 branża kazała czekać spragnionym fanom prawie półtora roku na kolejne tytuły. Warto było czekać, gdyż nowych produkcji w roku 2017 otrzymamy aż pięć! Jakie to tytuły? W tym poście postaram się je przybliżyć.


Na początku warto wspomnieć, iż tym razem Aksys Games nie będzie naszym jedynym dobrodziejem, gdyż do promowania gatunku otome powraca Idea Factory Int., po długiej przerwie od wypuszczenia popularnej Amnesia: Memories.

Ponadto, chciałabym przypomnieć, że wszystkie prezentowane poniżej gry są tytułami ekskluzywnymi dla konsoli PS VITA. Prócz kieszonsolki Sony nigdzie w nie nie zagramy, jednakże większość tytułów jest kompatybilna z PS TV.


A tak prezentują się przyszłoroczne tytuły (wpierw te, z ogłoszonymi datami wydania).



Period: Cube ~ Shackles of Amadeus ~

Deweloper/wydawca: Otomate / Idea Factory
Zachodni wydawca: Aksys Games
Data wydania: 25.04.2017
Główne motywy: fantasy, gry video, wirtualny świat
Łączna liczba ścieżek: 5

OPIS: Szukając poszlak w sprawie zaginięcia brata, protagonistka wraz z przyjacielem, Hiroyą,  trafiają na grę mmorpg o tytule "Arkadia". Logując się do gry oboje nagle tracą przytomność, a po obudzeniu zauważają, że trafili do wirtualnego świata. Niedługo potem dochodzi do nich straszna prawda - nie mogą wydostać się z gry, dopóki nie ukończą jej w całości. Nie będzie to jednak proste, gdyż świat okazuje się mniej przyjazny niżeli wygląda, a dodatkowo bohaterka staje się celem innych graczy, jako że jest kluczową postacią do przejścia gry. // tłumaczenie autorskie

PIERWSZE WRAŻENIA: Widać tu wyraźną inspirację popularną na całym świecie light novelką Sword Art Online oraz jej adaptacją anime. Nie ma nic w tym złego, gdyż motyw sam w sobie jest ciekawy i pozwala logicznie (za sprawą magii?) usprawiedliwić wędrówkę naszych bohaterów po fantastycznej krainie. O ile ścieżka przyjaciela protagonistki średnio mnie interesuje, tak ciekawa jestem jak potoczą się losy dziewczyny, gdy zwiąże się z którymś z mężczyzn z gry (a dokładnie, co się stanie kiedy już wrócą do rzeczywistości - bo chyba kiedyś wrócą). Projekty postaci wyglądają zjawiskowo, podobnie sama strona wizualna. Kolorystyka wydaje się być strasznie chaotyczna, wszystko się zlewa przez brak kontrastów, ale ma to swój urok. Jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie na obieranie faworytów, lecz już pierwszy bohater rzucił mi się w oko. Radius wygląda na typowego badassa / aroganckiego dupka, i właśnie ten typ lubię najbardziej ❤ Cała reszta wygląda zacnie, no może poza panem skrzydlatym chochlikiem w lateksie (sprawdziłam, i to faktycznie facet). Zdecydowanie biorę na premierę. Uwielbiam klimaty fantasy, więc ta gra nie może mu umknąć.



Hakuoki: Kyoto Winds

Deweloper/wydawca: Otomate / Idea Factory
Zachodni wydawca: Idea Factory International
Data wydania: 31.05.2017
Główne motywy: shinsengumi, demony, postaci historyczne
Łączna liczba ścieżek: 6 + 6

OPIS: Chizuru Yukimura, córka lekarza i eksperta medycyny zachodniej, wyrusza do Edo szukać swojego ojca. Przybywając do miasta po zmroku zostaje napadnięta przez grupę roninów (bezpańskich samurai). Dziewczynę niespodziewanie ratuje nadejście członków Shinsengumi, którzy rozprawiają się z bandytami, ale Chizuru nie jest dane podziękować im za ochronę, gdyż wojownicy rzucają się i na nią, zachowując się przy tym jak dzikie zwierzęta. Przed niechybną śmiercią bohaterka zostaje ponownie uratowana przez kapitanów Shinsengumi, polujących na swych zdziczałych rekrutów. Chizuru zostaje zabrana do głównej siedziby, gdzie okazuje się, że i oni poszukują ojca dziewczyny.

Hakuoki: Kyoto Winds jest remakiem oryginalnej gry wydanej na PSP. Prócz odświeżonej grafiki oferuje rozbudowanie istniejących ścieżek, dodatkowe ilustracje oraz zupełnie nowe ścieżki (trzy postaci istniejące: Shinpachi, Sannan, Yamazaki oraz trzy nowe). //opis własny

PIERWSZE WRAŻENIA: Hakuoki jest już klasykiem wśród otome. Sama franczyza liczy sporo tytułów, począwszy od prequelu, skończywszy na grach popierdółkach, nic zatem dziwnego, że ponownie spotkamy się z tą serią na zachodzie. Gdyby był to zwykły remake, na pewno bym się w niego zaopatrzyła (choćby dlatego, że łatwiej zgrywać obraz z PSV niż z PSP), ale nie byłby to satysfakcjonujący zakup, a tak jestem wielce nahypowana, szczególnie że w końcu otrzymamy pełnoprawną ścieżkę Kazamy ❤, a nie tylko "demo" jak było w oryginale. Nowe ścieżki znanych już członków Shinsengumi ani mnie nie grzeją, ani nie ziębią, natomiast wielce ciekawią mnie zupełni nowi panowie (kim są? skąd się wzięli? jak inna będzie ich historia?). Dla mnie kolejny must buy. Modlę się o dobrą sprzedaż, ponieważ jeśli wypadnie dobrze, będziemy o krok bliżej od wydania Hakuoki: SSL na zachodzie.

So f ❤ cking cute (*__*)



Bad Apple Wars

Deweloper/wydawca: Otomate / Idea Factory
Zachodni wydawca: Aksys Games
Data wydania: 2017 (TBA)
Główne motywy: szkoła, śmierć, dusze, walka
Łączna liczba ścieżek: 5

OPIS: Bohaterka, idąc pierwszy raz do liceum doznaje wypadku, po którym budzi się przed murami nieznanej szkoły. Jak się szybko okazuje Akademia NEVAEH jest szkołą dla zbłąkanych dusz, które zamiast iść do nieba pozostają na ziemi. Pilni i grzeczni uczniowie na zakończenie roku są nagradzani powrotem do poprzednich, nieszczęśliwie przerwanych, żyć. Wkraczając na ceremonię otwarcia bohaterka jest świadkiem potyczki dwóch uczniowskich frakcji: Komisji do Spraw Dyscypliny (Disciplinary Committee) i Drużyny Rozrabiaków "Zepsute Jabłka" (Deliquent Team Bad Apples). W samym epicentrum bitwy dziewczyna poznaje rudego chłopaka, który zadaje jej pytanie: "Czy chcesz przeżyć*?". // tłumaczenie nieoficjalnego opisu

* "Do you want to live?" - pytanie nieprecyzyjne; nie wiadomo czy chodzi o powrót do życia na ziemi czy o przeżycie w szkole. Japoński oryginał jest jeszcze bardziej skomplikowany. Zobaczymy jak przetłumaczą specjaliści.

PIERWSZE WRAŻENIA: Nie miałam nigdy styczności z tym tytułem i nie nie wiem czego się spodziewać. Sam koncept przypomina mangę Soul Eater, z tą różnicą, że Bad Apple Wars skupia się na konfliktach dwóch frakcji wewnątrz szkoły, a nie na zewnętrznych zagrożeniach. Pomysł stworzenia dwóch wrogich ugrupowań i możliwość dołączenia do jednej z nich przez protagonistkę całkiem przypadł mi do gustu (szczególnie, że przynależność ma kluczową rolę w historii). Szata graficzna jest bardzo dziwna, ale nie kłuje w oczy i zakładam, że wystarczy trochę pograć, aby ją docenić. Postaci z pozoru są archetypami (łobuz, mól książkowy, ekscentryk), ale trzeba zagrać, aby ocenić. Najciekawiej prezentuje się tajemniczy pan w masce, o którym bardzo niewiele wiemy (i dobrze). Zapowiada się ciekawie.



Code: Realize ~ Future Blessings~ (fandisc)

Deweloper/wydawca: Otomate / Idea Factory
Zachodni wydawca: Aksys Games
Data wydania: 2017 (TBA)
Główne motywy: fantasy, steampunk, Londyn, supernatural
Łączna liczba ścieżek: 5 + 5 (?)

OPIS: Cardia po przygodach z pierwszej części pozbyła się z ciała trującej trucizny i osiadła wraz ze swym wybrankiem. Czy to jednak koniec jej przygód? // opis własny

PIERWSZE WRAŻENIA: Tak! Tak! Tak! Dawać mi to, i to już! Może i fandisc, zamiast pełnoprawnej historii, ale chcę jak żaden inny tytuł! Prócz ścieżek znanych bohaterów, otrzymamy kilka dodatkowych (naliczyłam pięć, ale nie mogę znaleźć oficjalnej liczby). Historia będzie zapewne sequelem, a nowe postaci możliwe, że zaczną swoje ścieżki już na początku pierwszej części. Na razie niewiele wiadomo, ale to i lepiej, będzie większa frajda na premierę :3

Gorgeous (*__*)


Collar x Malice

Deweloper/wydawca: Otomate / Idea Factory
Zachodni wydawca: Aksys Games
Data wydania: 2017 (TBA)
Główne motywy: tajemnica, kryminał, zbrodnia, policja
Łączna liczba ścieżek: 5

OPIS: "Kto mi założył tę obrożę?" Bohaterka jest policjantką przydzieloną do dzielnicy Shinjuku, która stała się niebezpieczna od czasu serii brutalnych ataków, nazywanych Dniem X (X-Day Incident). Dziewczyna całymi dniami ciężko pracuje, aby utrzymać względny spokój w rejonie, jednak pewnego dnia sama zostaje zaatakowana przez nieznanego sprawcę, który zakłada jej tajemniczą obrożę na szyję. Pośród zamieszania przed oczami bohaterki stają tajemniczy mężczyźni z podejrzanych środowisk, i jak się okazuje, wszyscy są członkami organizacji zrzeszającej byłych oficerów policji, którzy na własną rękę starają się rozwiązać zagadkę ostatnich ataków. Dziewczyna, choć nieufna wobec nowych towarzyszy wkrótce okazuje się być kluczem do rozwikłania całej sprawy. Ostatecznie dołącza do drużyny w ramach walki z przestępczością oraz, aby pozbyć się obroży, która może pozbawić ją życia. W czyich rękach jest jej życie? Czy w dzielnicy Shinjuku ponownie zapanuje spokój? // tłuczenie autorskie

PIERWSZE WRAŻENIA: Spośród wszystkich zapowiedzianych tytułów na ten akurat był zdecydowanie największy hype (no może na równi z Code: Realize ~ Future Blessings ~). Zarys fabuły zdecydowanie robi wrażenie, czuć również poważniejszy ton samej produkcji. Zastanawia mnie czy twórcy pokuszą się o jakieś brutalniejsze sceny (nie żebym je chciała, ale jak już mamy mroczny klimat, to czemu nie?). Grafiki, jak i pełna kontrastów kolorystyka wyglądają świetnie. Design postaci również niczego sobie, są ładni chłopcy i są ... dziwni chłopcy, szczególnie nieźle wypada bohaterka w ładnym, eleganckim wdzianku i stylowej fryzurze. Jako, że jest policjantką, liczę na to, iż twórcy obdarzą ją silną osobowością (nie wyobrażam sobie miękkiej kluchy w takiej roli). Po całej tej wstępnej prezentacji narodziły się we mnie wysokie oczekiwania wobec tej produkcji. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.



 * * *


To już niestety wszystkie z zapowiedzianych tytułów na konsole na rok 2017. Trzeba jednak pamiętać, że Aksys i Idea Factory Int. to nie jedyni wydawcy na zachodzie i może któraś firma pokusi się o wydanie jeszcze jakieś otomki? Póki co jest Steam i trzy zapowiedzi na tę platformę (lista wkrótce!).

9 komentarzy:

  1. Ha! Ciesze się że kliknąłem wczoraj na twój nick i dodałem ten blog do obserwowanych.
    DRUGI blog o grach otome (chociaz sam preferuje normalne Dating Simy/VNki) wciągu kilku dni, prawdziwa radość duszy.

    Bardzo miły w odbiorze blog, mam nadzieje że będzie coraz bardziej się rozkręcał.

    Powodzenia i czekam na więcej nowinek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Dziękuję za miłe słowa ♥ Niezmiernie się cieszę, że tworzone przeze mnie treści ci odpowiadają!

      Visual novele również się pojawią, pierwsza recenzja jest już nawet w drodze (nie zdradzę jaka).


      Jeszcze raz, wielkie dzięki!

      Usuń
    2. P.S. Jesli chcesz zobaczyc jakie prezenty rozdaje dla znajomych to wygooglaj:
      Ranalcus Paczka

      Jestem całkiem znany z tego, a teraz robimy mały konkurs Mikołajkowy.
      http://fejwsi.blogspot.com/2016/12/mikoajkowy-konkurs-nikolaus-wettbewerb.html

      Zazwyczaj rozdaje modele, filmy, gry konsolowe i same konsole jak i inne. A i z Blath (z tego drugiego blogu o Otome) umowilem sie że dorwe jej troche gier tego typu z sklepu gdzie kupuje "na kilogramy", to jesli kupie więcej to podziel to jakos miedzy was dwie, ok?

      Usuń
    3. Sprawdziłam twoje paczki, i faktycznie wyglądają ciekawie :) Aż trudno mi uwierzyć, że są sklepy, w których można wyhaczyć za grosze tego typu cudeńka. Byłabym chętna, ale tylko pod warunkiem, że faktycznie znalazłbyś nadmiar rzeczy. Nie jestem specjalną fanką figurek, a po japońsku i tak nie umiem czytać (chociaż ciągle powtarzam, że się będę uczyć, hah).

      Usuń
    4. Normalne, mam tak od lat xD
      Masa gier, filmow, ksiazek, magazynow, mang po Japonsku
      >wciaz nie umiem czytac po Japonsku

      Zobacze co da sie wychaczyc tym razem, ale dopiero w Styczniu - wyprzaze noworoczne oraz "losowe torby"
      https://en.wikipedia.org/wiki/Fukubukuro
      I bede brał wysłylke "morska" aby oszczedzic $ - wiec dopiero w okolicach Marca będzie u mnie
      P.S. na Facebooku jestem jako Krzysztof Wojewódko
      P.S.2 czy bedzie to problem jak porozsyłam link do twojego bloga?

      Usuń
    5. Kojarzę te torebki, bodajże widziałam je u Gonciarza :) Fajny koncept, szkoda, że nie zawitał do nas.

      Szczerze, nie wiem czy mój blog jest już gotowy na szerszą widownię. Mam bardzo mało treści i dopiero będę się rozkręcać. Dziękuję za propozycję, ale wolałabym jeszcze trochę poczekać i w miarę wypełnić wszystkie główne zakładki. Pomysłów mi nie brak, tylko czasu :D

      Usuń
    6. JAKOŚĆ a nie ilość
      A to pierwsze widać już masz, tak samo jak zapał z tego co widzę.
      Ja sam musiałem usunąć swój blog modelarski z powodów "niedoboru godzin w dobie".

      Usuń
    7. Dziękuję za komplement ^_^

      Usuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń